Vi söker en försäkringshandläggare

Till vårt kontor i Göteborg söker vi en assistent på heltid vars huvuduppgift är handläggning av försäkringsärenden men även förekommande arbetsuppgifter på vår medlemsservice.

Aktuella arbetsuppgifter på medlemsservice är, förutom att informera om fackets försäkringar och att bistå medlemmarna, att handlägga försäkringsärenden, registervård med hantering av avgifter, inträden/utträden, uppdragsregister, åtgärdslistor, utskick m m. Du skall vara delaktig i administrationen kring våra utbildningar med rese-, mat- och lokalbokning m m. Även delta på våra utbildningar och informera om våra försäkringar samt bistå och assistera ombudsmännen. Kontakt med medlemmar sker främst via telefon och e-post, men även vid besök på vårt kontor.

Sökande skall ha erfarenhet av handläggning av försäkringsärenden och ha ett stort intresse och engagemang i att hjälpa medlemmarna i deras olika situationer, t ex vid arbetsskador, sjukdom etc.

Det är meriterande om du har fackliga erfarenheter eller erfarenhet av arbete inom arbetarrörelsen.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är nödvändigt. God datorvana samt goda kunskaper i Microsoft Office 2013 är ett krav.

Vi förutsätter att sökande delar arbetarrörelsens värderingar.
Provanställning 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Lön och anställningsvillkor enligt gällande kollektivavtal med Handelsanställdas förbund.

På vårt kontor vid Masthuggstorget i Göteborg arbetar idag 7 assistenter och 6 ombudsmän. 2 ombudsmän är placerade vid vårt andra kontor i Stockholm. 2 assistenter går i pension under första kvartalet 2016.

Ansökan tillsammans med meritförteckning och referenser skickas till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. senast den 11 januari 2016.

För ytterligare information om tjänsten, kontakta Jonas Forslind, branschsekreterare, eller facklig representant Ulla-Carin Peterson, assistent, Seko sjöfolk på telefon vxl 031-42 94 20.